چاپ مقاله و چاپ کتاب

?معرفی سه پایگاه داده بزرگ? دنیا

 

  1. ✅ WOS
  2. ✅ EST
  3. ✅ JCR

 

? سه پایگاه WOS ، EST و JCR از معتبرترین پایگاه های علم سنجی هستند که توسط مؤسسه اطلاعات علمی ISI تهیه و روز آمد سازی می شوند.

 

 

 

?۱٫ پایگاه Essential Science Indicators) ESI)بر مبنای دوره های زمانی ۱۰ ساله، به ارائه آمار در قالب شاخص های تعیین شده تولید علم از جمله رتبه علمی کشورها بر اساس تعداد تولیدات علمی، تعدا کل استنادها و نسبت استناد به تولیدات علمی می پردازد.

 

? ۲٫ پایگاه (Web of Science )WOS یک فهرست ارجاعات آکادمیک آنلاین است که توسط تامسون رویترز تهیه شده است که در آن امکان جستجو و استخراج اطلاعات در طول دوره های زمانی مختلف بر اساس شاخص های گوناگون علم سنجی وجود دارد. در این پایگاه هر مقاله مورد استناد قرار گرفته، ما را به سایر ادبیات (کتاب، ژورنال علمی و غیره) که در حال حاضر و یا درگذشته به این مقاله استناد کرده اند راهنمایی می کند.

 

?۳٫ پایگاه (JCR (Journal citation Reprts به ارائه گزارش های مربوط به میزان ارجاعات به نشریه ها می پردازد.

از طرفی تعداد نشریه هایی که هر کدام از این پایگاه ها نمایه می کنند نیز با دیگری متفاوت است.

 

سوال❔❔❔

حالا ISI بودن یک مجله را چگونه تعیین کنیم؟

 

? بهترین راه، مراجعه به سایت تامسون است

http://science.thomsonreuters.com/mjl/

 

? به خاطر داشته باشید که ISI محسوب شدن یک مجله ممکن است همیشگی نباشد!

 

? قسمتی از نکات مهم برگزاری جلسه مصاحبه دکتری تقدیم دوستان می گردد.

 

? اصولا در مصاحبه دو شاخص کلی مورد توجه است:

 

?شاخص اخلاقی و شاخص علمی.

 

?در شاخص علمی به چاپ مقاله در مجلات معتبر، موضوع پایان نامه، استاد راهنما،  دانشگاه محل تحصیل، کنفرانسها، چاپ کتاب معتبر، داشتن نمره زبان، داشتن مهارت کار با نرم افزارهای تخصصی رشته و نرم افزارهای عمومی تایپ و ارایه مطالب،  معدل و اماده بودن در دروس تخصصی و پایه  ارشد و کارشناسی پرداخته می شود.

 

مهم: اگر شخصی مقاله در مجلات معتبر داشته باشد،  شانس بالاتری نسبت به بقیه دارد به شرطی که خود شخص در تولید مقاله سهم بسزایی داشته باشد.

?در مورد پاسخ به سوالات علمی که عموما هم از پایان نامه است، عجله نکنید. اول چند ثانیه تمرکز و فکر کنید، بعد پاسخ دهید.

?هر مدرک معتبری دارید همراه داشته باشید. اعم از گواهی شرکت در کنفرانس، ارایه مقاله، گواهی شرکت در کارگاه یا نمره زبان.

?توان بحث علمی را در خود تقویت کنید. اگر جواب سوالی را نمی دانید، سعی نکنید توجیهی برای جواب بیاورید.

?از بیان مسایل و مشکلات زندگی به شدت خودداری کنید. کاملا و بدون شک حتی اگر نفر کنکور باشید، باعث ایجاد دید منفی در مصاحبه کننده گان می شود.

?دوره دکتری دوره مرگ و زندگی نه برای دانشجو برای استاد است. اگر استادی دانشجوی ضعیف بردارد،  مشکلات زیادی در فارغ التحصیل کردن ان خواهد داشت. پس، این تفکر منفی را که اگر تلاش بکنیم،  بی فایده است چون اساتید از قبل دانشجویان خود را انتخاب کرده اند از ذهن خود پاک کنید.

?شما باید ثابت کنید که استحقاق قبولی را دارد.

 

? شیوه برگزاری مصاحبه دوره دکتری این دانشگاه برای سال ۹۷ تغییر کرد.

 

?در گذشته مصاحبه دوره دکتری در این دانشگاه به صورت متمرکز در تهران برگزار می شد و بعد از آن نیز مصاحبه در مراکز استان ها انجام شد.

 

?برای مصاحبه پذیرفته شدگان دوره دکتری سال ۹۷ در دانشگاه آزاد هیچ یک از مدل های گذشته اجرا نخواهد شد.

 

?براساس سند آمایش آموزش عالی کشور به ۱۰ منطقه تقسیم بندی شده است که براین اساس مصاحبه دوره دکتری سال ۹۷ دانشگاه آزاد در مراکز این مناطق برگزار می شود.

 

✅اطلاعات تکمیلی?

https://t.me/joinchat/AAAAAD-rUbLOwoqrwhF3هcA

 

✅ مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش در مقطع #دکتری خارج از کشور و #سایتی جامع به منظور اطلاع از آخرین بورسیه ها:

 

 

 

۱) رزومه و سوابق کاری

۲) انگیزه نامه تحصیلی

۳) کپی از مدرک GRE/GMAT

۴) تأییده مقالات علمی منتشر شده

۵) حداقل ۴ توصیه نامه تحصیلی از اساتید

۶) ترجمه رسمی از کلیه مدارک دانشگاهی کارشناسی و کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات

۷) ترجمه پروپوزال تحقیقاتی در مورد رشته مورد نظر برای تحصیل

۸) ترجمه رسمی از صفحه آخر پایان‌نامه‌ ارشد با ذکر نمره

۹) کپی از مدرک زبان

۱۰) ترجمه رسمی کلیه مدارک مثبت تحصیلی

 

✅ لینک دسترسی به سامانه جامع اطلاع از بورسیه‌های تحصیلی و اطلاعات تکمیلی:

 

Www.scholarship-positions.com

 

 

✅تاثیر مقاله در مصاحبه آزمون دکتری

 

با توجه به تمایل زیاد دانشجویان ارشد برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری، یکی از بحث های رایج در بین این افراد تقویت رزومه در مصاحبه دکتری می باشد. ارائه مقاله میتواند یکی از راه های آن باشد.

 

بر اساس قوانین جدید وزارت علوم سهم مصاحبه در دکتری ۵۰% و سهم آزمون نیز ۵۰% بوده و باهم برابر است. در این میان با توجه به اینکه  جذب دانشجویان در مقطع دکتری وابسته به توانایی آنها در مدیریت امور پژوهشی است، به همین دلیل تجربیات افرادی که در مصاحبه های دکتری شرکت کرده اند، نشان داده است که هیچ چیز به اندازه داشتن مقالات معتبر در جذب افراد در دکتری تاثیرگذار نیست. داشتن مقالات علمی پژوهشی و ISI و همچنین مقالات علمی پژوهشی و ترویجی و مقالاتی که در پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC)  نمایه میشوند، به نحوی میتواند تضمین کننده موفقیت افراد در عبور از سد مصاحبه به منظور پذیرش در مقطع دکتری باشد.

 

از طرفی  کسانی میتوانند در عرصه تحقیقاتی موفق  باشند که بتوانند اصول اولیه پژوهش را خوب فهمیده و بتوانند نتایج تحقیقات خود رو  به نحو مطلوب منتشر نمایند تا دیگران را از دانش خود بهره مند سازند

.

✅تاثیر مقاله در مصاحبه آزمون دکتری

 

با توجه به تمایل زیاد دانشجویان ارشد برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری، یکی از بحث های رایج در بین این افراد تقویت رزومه در مصاحبه دکتری می باشد. ارائه مقاله میتواند یکی از راه های آن باشد.

 

بر اساس قوانین جدید وزارت علوم سهم مصاحبه در دکتری ۵۰% و سهم آزمون نیز ۵۰% بوده و باهم برابر است. در این میان با توجه به اینکه  جذب دانشجویان در مقطع دکتری وابسته به توانایی آنها در مدیریت امور پژوهشی است، به همین دلیل تجربیات افرادی که در مصاحبه های دکتری شرکت کرده اند، نشان داده است که هیچ چیز به اندازه داشتن مقالات معتبر در جذب افراد در دکتری تاثیرگذار نیست. داشتن مقالات علمی پژوهشی و ISI و همچنین مقالات علمی پژوهشی و ترویجی و مقالاتی که در پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC)  نمایه میشوند، به نحوی میتواند تضمین کننده موفقیت افراد در عبور از سد مصاحبه به منظور پذیرش در مقطع دکتری باشد.

 

از طرفی  کسانی میتوانند در عرصه تحقیقاتی موفق  باشند که بتوانند اصول اولیه پژوهش را خوب فهمیده و بتوانند نتایج تحقیقات خود رو  به نحو مطلوب منتشر نمایند تا دیگران را از دانش خود بهره مند سازند.

 

✅ داورها کدام قسمتها از پایان نامه را بیشتر مطالعه میکنند؟؟

 

چون در این ایام، حجم پایان نامه ها زیاد هست و این باعث میشه داورها فرصت بررسی کل پایان نامه شما رو نداشته باشند. بنابراین قسمت های مهم پایان نامه رو بیشتربررسی میکنند. از جمله این بخش ها : ?

 

۱️⃣ چکیده

 

۲️⃣ ازفصل اول ( بیان مساله، نوآوری پژوهش، فرضیه ها )

 

۳️⃣ ازفصل دوم ( بررسی پیشینه و چک کردن آنها با منابع آخر)

 

۴️⃣  انتهای فصل چهارم و بررسی فرضیه ها

 

۵️⃣ بررسی فرمت صحیح ساختار پایان نامه (شیوه صحیح اصول نگارش)

 

۶️⃣ پیشنهادات تحقیق، و بیان این پیشنهادات مبتنی بر نتایج سایر محققین.

 

 

? تفاوت ارائه مقاله در ژورنال های علمی و کنفرانس ها?

 

یکی از متداول ترین سوالاتی که دانشجویان می پرسند این است که:” اعتبار مقالات ژورنالی بیشتر است یا مقالات کنفرانسی؟” در پاسخ باید گفت هرچند اعتبار مقالات ژورنالی بهتر از مقالات کنفرانسی است، اما این موضوع را نمی توان تام و تمام در نظر گرفت.  فی الواقع در بسیاری از دانشگاه های معتبر جهان، کنفرانس های زیادی وجود دارند که اعتبار مقاله هایشان از اعتبار ۸۰% ژورنال های ISI بیشتر و بهتر به نظر می رسد. لذا نمی توان به طور مطلق گفت مقالات ژورنال ها از مقالات کنفرانس ها بهترند. از اینرو، این موضوع را باید هر کدام به گونه ای منفک از هم بررسی کرد. یعنی ابتدا هرکدام به تنهایی مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

 

✔️مقاله های کنفرانسی

 

مقاله نوعی تحقیق گسترده است که ممکن است توسط یک نفر یا از گردهمایی چند نفر استخراج شود. این تحقیق در موضوع خودش حرف جدید و تازه ای دارد. در صورتی که این مقاله ارسال و سپس پذیرفته شود، از نویسنده یا نویسندگان دعوت بعمل می آید که سخنانشان را در کنفرانسی مطرح کنند. قاطبه کنفرانس ها، مقاله ها را به مجلات معتبر ارجاع می دهند و سپس چاپ می شوند. برخی از مقالات رشته های مانند “برق” و “کامپیوتر”، در کتاب خانه های دیجیتالی مانند IEEE چاپ می شوند.

 

✔️مقاله های ژورنالی

 

ژورنال (journal ) ترجمه لاتین مجله در زبان فارسی است. ژورنال های علمی می توانند به صورت دوره ای چاپ شوند. یعنی می توانند به صورت هفتگی، ماهانه یا سالانه به رشته تحریر در آیند. در اینگونه ژورنال ها طبیعتا مقالاتی چاپ می شوند که با توجه به موضوع مجله سخن جدیدی را بیان می کنند. معمولا سخت گیری زیادی در ژورنال ها می شود. ممکن است یک مقاله چندین با برگشت بخورد تا مجددا ویرایش شود. از طرفی برخی مجلات برای چاپ مقاله هزینه ای از نویسنده، دریافت می کنند.

 

?اطلاع از  کنفرانس های معتبر  (ISC):?

https://t.me/myhamayesh

✍️ اصطلاحات رایج در ارسال مقاله به ژورنال های بین المللی و ISI

 

 

 

?سابمیت (Submit) :

ثبت و ارسال مقاله ی خود به یک مجله را سابمیت میگویند. سابمیت به معنای ارائه کردن است و فقط باعث معرفی کردن مقاله خود در آن ژورنال میباشد و هیچ امتیاز علمی ندارد و جز رزومه حساب نمیشود.

 

?منیو اسکریپت (manuscript) :

به معنی دست نویس میباشد و در واقع همان مقاله ای است که برای ژورنال ارسال کرده اید ولی هنوز به چاپ نرسیده است.

 

?آندر ریویوو (Under Review) :

یعنی مقاله تحت داوری است و باید منتظر نتیجه بمانید.

 

?اکسپت (Accept) :

یعنی مقاله جهت چاپ در مجله پذیرفته شده است.

 

?ریجکت (Reject) :

به معنای رد مقاله ی شما است.

 

?تمپلیت (Template) :

الگوی نگارش یک مقاله علمی.

 

?ریوایز (Revise) :

حالتی که نظر داوران این است که مقاله شما باید اصلاح شود.

 

 

?بهترین وب سایت ها برای یافتن پوزیشن های دکتری?

 

خیلی از دانشجویان ارشد و حتی دکتری از ما سؤال می‌کنند که چطور باید پوزیشن‌ها و موقعیت‌های دکترا رو  پیدا کنیم، و این فرصت‌ها در چه سایت هایی بیشتر اطلاع رسانی می شوند؟

 

با این حال می‌توان به نگاه به مواردی که در ادامه قرار گرفته است به بهترین مکان‌های عرضه فرصت‌های تحصیلی در مقطع دکتری دست یافت:

۱️⃣linkedin

 

✅لینکدین با توجه به پروفایل شما این موارد رو برای شما اولویت‌بندی می‌کند. در برخی موارد این امکان به شما داده می‌شود که به صورت مستقیم از طریق خود لینکدین اقدام کنید و حتی نیازی به رجوع به سایت مؤسسه، شرکت و یا دانشگاه مورد نظر هم ندارید.

https://www.linkedin.com/

____

 

۲️⃣findaphd

 

✅این وبسایت از اصلی‌ترین منابع برای پوزیشن‌های مقطع دکتری (PhD) هست. دانشگاه‌های بریتانیا بیش‌ترین میزان ثبت فرصت تحصیلی را در ایk پایگاه دارند و غالب پوزیشن‌ها فرصت‌های تحصیلی خود را در این وب سایت عرضه می‌کنند.

https://www.findaphd.com/

____

 

 

۳️⃣ PHDportal

 

✅یکی از مزایای اصلی این سایت این است که خیلی راحت می‌توان با آن کار کرد. این سایت به مؤسسه پرتال‌های مطالعاتی (Study Portals) تعلق دارد که  برای موقعیت‌های کارشناسی ارشد هم یک پرتال جدا در اختیار شما قرار می‌دهد.

https://www.phdportal.com/

____

 

 

۴️⃣ Universitypositions

 

✅یکی از سایت‌های بسیار خوب برای یافتن فرصت تحصیلی سایت فوق است. متاسفانه بیشتر پوزیشن‌های قرار داده شده بر روی این وب‌سایت مربوط به اروپای شمالی و مرکزی می‌باشد.

https://www.universitypositions.eu/

____

 

 

۵️⃣ Academictransfer

 

✅این وبسایت به طور اختصاصی مربوط به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در کشور هلند است.

http://academictransfer.com

____________

 

 

۶️⃣ Postdocjobs

 

✅این وبسایت فقط مخصوص پوزیشن‌های پسا دکترا (PosDoc) هست.

 

https://postdocjobs.com/

____

✅از دیگر وب‌سابت‌های مهم که سر زدن به آن‌ها توصیه می‌گردد نیز می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

phds.org

phdproject.org

academicpositions.eu

phdposition.com

universitypositions.eu

indeed.com

academiccareers.com

brightrecruits.com

 

 

#چاپ_مقاله

 

❓چاپ یک مقاله به دو زبان؟

 

 

? پرسش: مقاله ام در یک مجله علمی پژوهشی داخلی به زبان فارسی چاپ شده است، آیا انتشار همین مقاله در یک ژورنال انگلیسی زبان، انتشار تکراری (duplicate publication) محسوب میشود؟ (جزو مصادیق تقلب علمی)

 

 

✅ پاسخ: با تامین چند شرط زیر، مقاله شما میتواند قابل انتشار باشد

 

▫️ دریافت موافقت رسمی از سردبیران هر دو ژورنال (داخلی و خارجی).

▫️ وجود فاصله زمانی میان دو انتشار.

▫️ در مقاله دوم، باید به چاپ قبلی آن به زبان فارسی اشاره شود.

https://t.me/joinchat/AAAAAD-rUbLOwoqrwhF3cA

 

#آموزش

 

?اسکوپوس بزرگترین پایگاه اطلاعاتی چکیده نویسی و استنادی در دنیا است. اسکوپوس در اواخر  سال ۲۰۰۴ میلادی توسط ناشر قدرتمند هلندی یعنی الزویر  Elsevier تاسیس شد.   علاوه بر چکیده مقالات، دارای فهرست منابع هر مقاله نیز بوده و بدین ترتیب امکان محاسبه تعداد استنادات به هر مقاله را فراهم می‌کند. از این رو می‌توان دریافت هر مقاله در این مجموعه، تا کنون چند بار توسط سایر مقالات مورد استناد قرار گرفته است که این خود شاخصی برای تعیین کیفیت مقاله می شود. همچنین موثرترین کشورها، نشریات، موسسات علمی، آثار و دانشمندان از این طریق مشخص می­شوند.

 

 

محققان با عضویت در پایگاه علمی اسکوپوس خواهند توانست به مقالات تقریبا بیست هزار مجله از حدود پنج هزار ناشر دسترسی یابند. این پایگاه اطلاعاتی مقالات بانک مدلاین از سال ۱۹۹۶ به بعد را به طور کامل پوشش می دهد. همچنین در اسکوپوس به حدود ۱۷۰۰ مجله داوری شده، ۴ میلیون صفحه کنفرانس، ۶۰۰ ناشر و ۳۳ میلیون چکیده  و حدود ۵۰۰ عنوان کتاب و نزدیک به ۴۰ میلیون رکورد و بیش از ۲۰ میلیون پایان نامه و ۲۱ میلیون پروانه ثبت اختراع می توانید دسترسی پیدا کنید. با استفاده از این پایگاه اطلاعاتی علاوه بر شناسایی، جستجو و دسترسی به مقالات کیفی از مهمترین مجلات و ناشران معتبر می توان فعالترین نویسندگان، سازمانها و مراکز تحقیقاتی را تعیین و رتبه بندی نمود. در اسکوپوس دسترسی به چکیده ها آزاد است ولی برای دسترسی داشتن به فول تکست مقالات باید اشتراک پایگاه را خریداری نمود که این امر توسط دانشگاه های زیادی انجام شده است.

 

فیلم آموزشی نحوه جستجو در پایگاه اسکوپوس را در ادامه می توانید دانلود کنید.

https://t.me/joinchat/AAAAAD-rUbLOwoqrwhF3cA

 

#سوال: انواع اصطلاحات #دانشگاهی که هر دانشجویی باید بداند کدام است؟!

 

#جواب??دانستن این کلیدواژه ها به شما کمک میکند تا در سایت دانشگاه ها بتوانید راحت تر موقعیت تحصیلی و بورسیه مورد نظر خود را پیدا کنید.

 

ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯼ ﺳﺎﻝ ﺍﻭﻝ Freshman

 

ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯼ ﺳﺎﻝ ﺩﻭﻡ Sophomore

 

ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯼ ﺳﺎﻝ ﺳﻮﻡ Junior

 

ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯼ ﺳﺎﻝ ﭼﻬﺎﺭﻡ Senior

 

ﺭﺋﯿﺲ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ principal/chancellor

 

ﺭﺋﯿﺲ ﺩﺍﻧﺸﮑﺪﻩ dean of faculty

 

ﺍﺳﺘﺎﺩ ﻣﺸﺎﻭﺭ advisor

 

ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺭﺍﻫﻨﻤﺎ supervisor

 

ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻋﺎﻟﯽ higher education

 

ﺗﺤﺼﯿﻼﺕ ﺗﮑﻤﯿﻠﯽ postgraduate studies

 

ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯼ ﺩﻭﺭﻩﯼ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺳﯽ undergraduate student

 

ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯼ ﺩﻭﺭﻩﯼ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺳﯽ ﺍﺭﺷﺪ

postgraduate student

 

ﻭﺍﻡ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯾﯽ student loan

 

ﻣﺪﯾﺮ ﮔﺮﻭﻩ head of department

 

ﭘﺎﯾﺎﻥﻧﺎﻣﻪ dissertation/thesis

 

ﮐﻨﮑﻮﺭ university entrance exam

 

برنامه ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ program

 

ﺭﯾﺰ ﻧﻤﺮﺍﺕ transcript

 

ﻭﺍﺣﺪ credit

 

ﺩﺭﺱ unit

 

? چگونه از تکراری بودن یا نبودن موضوع پایان نامه آگاه شوم؟

 

 

✔️ وب سایت ایران داک؛ (که به عنوان اولین و ساده ترین راه که برای ارائه به پژوهش هم نیاز است):

https://irandoc.ac.ir

✔️ شبکه جامع سیمرغ:

http://simorgh.nosa.com

 

✔️ شبکه سیستم یکپارچه کتابخانه های دانشگاه آزاد یا سیگنا:

 

http://78.38.208.190/portal/tabid/86/Default.aspx?_QISID=1246015

✔️ جستجو در طرح های پژوهشی جها دانشگاهی:

 

http://www.sid.ir/Fa/Plan

✔️ مشورت با اساتیدی که در موضوع مورد نظر صاحب هستند یا دانشجویانی که در مرحله دفاع از پایان نامه خود هستند.

 

✔️ جستجو در لیست پایان نامه های انجام شده که معمولا این امکان به صورت دستی امکان پذیر نیست.

 

https://t.me/joinchat/AAAAAD-rUbLOwoqrwhF3cA

 

 

?چگونه برای تعیین موضوع پایان نامه جستجو کنیم؟

 

✅با استفاده از کلید واژه های مختلف جستجو را انجام دهید و صرفا به یک کلید واژه اکتفا نکنید.

 

✅فقط به گوگل اکتفا نکنید، از سایت های مختلف برای جستجوی مقاله بهره ببرید .(همچنین استفاده از کتاب نیز توصیه میشود).

 

✅اگر موضوعی مورد علاقتون هست، یک مقاله مرتبط با موضوع پیدا کنید، در بخش مراجع، میتوانید کتاب یا مقاله های مرتبط با اون موضوع را پیدا کنید.

 

✅یک مقاله با موضوع مورد علاقه تان پیدا کنید. پس از محل قرار گیری چکیده، از بخش کلید واژه ها میتوانید با استفاده از واژه های کلید، واژه مقالات مرتبط را پیدا کنید.

 

✅برای جستجو به مترادف ها، هم خانواده ها، هم ریشه ها و علامت اختصاری توجه کنید؛ میتواند در جستجو به شما کمک کند.

https://t.me/joinchat/AAAAAD-rUbLOwoqrwhF3cA

 

?در این نوشتار به توضیحاتی ذیل پایگاه علمی ISI  و ISC  می پردازیم. دانستن این موضوع برای دانشجویان وفعالان عرصه علم ضروری است.

—————————————————————————————————

?مجلات تامسون(ISI,WOS): شرکت تامسون رویترز (Thomson Reuters) یک شرکت چند ملیتی رسانه های گروهی است که زیر مجموعه هایی دارد که یکی از این زیرمجموعه ها پایگاه web of science  می باشد، پایگاه  WOS) web of science)  یک نمایه استنادی علمی است که توسط تامسون رویترز ایجاد شده است که جستجوی استنادی جامع را فراهم میکند. به صورت عامیانه و متداول مقالاتی که در این پایگاه نمایه می شوند به مقالات ISI  شهرت یافته است. WOS که دارای ایمپکت فاکتور هستند مجلات JCR گفته میشودو به مجلات بدون ایمپکت فاکتورریال مجلات ISI LISTED گویند.

 

?مجلات ISC : پایگاه استنادی علوم جهان اسلان (ISC) یک سامانه اطلاع رسانی علمی است که در صدد تجزیه وتحلیل مجلات علمی کشور های اسلامی بر اساس معیار های علم سنجی معتبر اسلامی میباشد. پس از تامسون و اسپوکوس، ISC  پایگاه استنادی علوم جهان اسلام) سومین پایگاه استنادی برای سنجش عملکرد پژوهشی کشور ها محسوب می شود که ۵۷ کشور در آن مشارکت دارند.

 

? ساخت رزومه حرفه ای و زیبا به صورت آنلاین!

 

بسیاری از دانشجویان عزیز، درخواست قالب ورد برای نوشتن رزومه شغلی داشتند. در این پست به شما استارتاپ “اتباکس” را معرفی می کنیم که در آن تنها با چند کلیک، می توانید رزومه های بسیار زیبا با قالب های متنوع ایجاد کنید:

 

? لینک سایت:

https://atbox.io

اجزای مقاله

 

یک مقاله اصیل علمی شامل قسمت‌ها و بخش‌های زیر می‌باشد:

 

  1. عنوان (Tittle)
  2. چکیده (Abstract)
  3. کلمات کلیدی (Keywords)
  4. مقدمه (Introduction)
  5. مواد و روش‌ها (Materials and methods)
  6. نتایج (Results)
  7. بحث (Discussion)
  8. نتیجه‌گیری (Conclusion)
  9. تقدیر و تشکر (Achnowledgment)
  10. مراجع (References)
  11. ضمیمه (Appendix)
  12. موارد تکمیلی (Supplementary materials)

 

لازم به ذکر است که ممکن است بخش‌های ۶ و ۷ با هم ادغام شده با عنوان Results and Discussion نوشته شوند. توجه شود که بعضی از بخش‌های گفته شده مثل قسمت‌های ۹، ۱۱ و ۱۲ لزوما در همه مقالات وجود ندارند و وجود آنها به نوع مقاله و ژورنال مورد نظر بستگی دارد

 

⭕️ #دانستنیها

 

درباره ی چاپ مقاله ISI چه میدانید؟

 

?”موسسه اطلاعات علمی” یا ( Institute for Scientific Information (ISI یک موسسه‌ی خصوصی است که توسطEugene Garfield  در سال ۱۹۶۰میلادی تاسیس شده و در سال ۱۹۹۲ توسط Thomson Scientific & Healthcare توسعه یافت.

 

?این موسسه نشریاتی را که در تمام جهان منتشر می‌شوند بررسی و مقالات نشریاتی را که معتبر می‌داند به منظور امکان جستجو در مراکز علمی و تحقیقاتی، فهرست می‌کند.

 

?نشریاتی که مقالاتشان در فهرست ISI ثبت می‌شوند ثابت نیستند و در بررسی‌های سالانه حذف و اضافه می‌شوند. در حال حاضر حدود ۱۶۰۰۰ نشریه در این فهرست جای دارند.

 

 

 

?نام این موسسه در ایران به خاطر ارزش گذاری بر اساس آن برای ارتقاء اساتید و برای دانشجویان دکتری شهرتی بیش از حد یافته است.

 

?همچنین جهت پذیرش در دوره دکتری در دانشگاه های معتبر  و حتی دریافت بورس یا fund از دانشگاه داشتن مقاله ISI تاثیر بسزایی دارد.

 

? #نکته_آموزشی

 

 

برای جستجوی پرسشنامه های لاتین در سایت های طراحی پرسشنامه های اینترنتی مانند SurveyMonkey و گوگل داکس با استفاده از گوگل می توانید به صورت زیر عمل کنید:

۱⃣ در باکس جستجوی گوگل، کلیدواژه (های) انگلیسی خود را وارد کنید. بهتر است کلیدواژه (ها) را داخل کوتیشن “” قرار دهید تا جستجوی دقیقتری انجام شود. مثلاً “information literacy”

۲⃣ قبل یا بعد از کلیدواژه (ها)، یکی از موارد زیر را وارد کنید:

site:docs.google.com

site:surveymonkey.com

site:surveygizmo.com

site:fluidsurveys.com

site:freeonlinesurveys.com

site:qualtrics.com

site:polldaddy.com

site:zoomerang.com

site:murvey.com

site:questionpro.com

site:esurveyspro.com

✅ برای مثال:

“information literacy” site:docs.google.com

internet AND “media literacy” site:surveymonkey.com

 

✅ نکته: امکان استفاده از عملگرهای منطقی (AND, OR, NOT)، کوتیشن “” و دیگر عملگرها در هنگام جستجوی پرسشنامه ها در گوگل وجود دارد.

 

? تقدیم به داوطلبان گرامی آزمون نیمه متمرکز دکتری

 

 

 

? مقاله نوشته اید ولی نمی دانید به کدام ژورنال معتبر بفرستید؟

 

 

در زیر، بهترین درگاه‌های معرفی و یافتن ژورنال‌های علمی مرتبط با رشته‌تان در سطح دنیا را معرفی می کنیم:

 

scopus.com

webofknowledge.com

journalguide.com

journalfinder.elsevier.com

jane.biosemantics.org

edanzediting.com

journalseek.net

springer.com

library.caltech.edu

 

 

✳️با کلید واژه ها، یا عنوان مقاله‌تان یا چکیده مقاله‌تان، مجله مورد نظرتان را بیابید. به همین سادگی …

 

 

#معرفی_سایت

 

✅معرفی #موتور_جستجوی_علمی فارسی با نام “علم نت”

 

 

?حتما “علم نت” را امتحان کنید.

 

علم نت یک جویشگر علمی فارسی است که با رویکردی شبیه به گوگل اسکالر و با تمرکز بر اسناد علمی فارسی طراحی شده است. این جویشگر سایت های نمایه کننده اسناد علمی مانند مگیران، نورمگز، sid.ir، ensani.ir، سیویلیکا، ایرانداک و همچنین سایت های اصلی نشریات علمی پژوهشی را ایندکس کرده و در قالب یک جویشگر تخصصی و یکپارچه در اختیار پژوهشگران قرار می دهد. این جویشگر با تلاش مجموعه ای از متخصصین طراحی و پیاده سازی شده است. علم نت همزمان با برگزاری اولین همایش ملی جویشگر بومی در بهمن ماه ۱۳۹۴ آغاز به کار کرده است.

 

لینک دسترسی:

http://ElmNet.ir

 

 

?در دانشگاه نحوه ی رفرنس نویسی  پایان نامه، از چهار منبع کتاب، مقاله، وب سایت و پایان نامه دیگران به صورت فرمت زیر است:

 

 

  1. کتاب:

نام خانوادگی، نام، سال انتشار، عنوان کتاب، نام انتشارات، محل نشر، شماره چاپ.

 

الف) اگر دو نفر مولف داشته باشد:

خاکی، ایمان – خالدار، مصطفی، سال انتشار، عنوان کتاب، نام انتشارات، محل نشر، شماره چاپ.

 

ب) اگر سه نفر مولف داشته باشد:

خاکی، ایمان – خالدار، مصطفی – کفاش، نیما، سال انتشار، عنوان کتاب، نام انتشارات، محل نشر، شماره چاپ.

 

ج) اگر بیش از سه نفر مولف داشته باشد:

خاکی، ایمان و دیگران، سال انتشار، عنوان کتاب، نام انتشارات، محل نشر، شماره چاپ.

 

 

  1. مقاله: نام خانوادگی، نام، سال انتشار، عنوان مقاله، نام مجله یا همایش، شماره مجله، سال چندم انتشار مجله یا اجرای همایش، محل نشر مجله یا اجرای همایش.

 

  1. وب سایت: نام خانوادگی، نام، تاریخ مراجعه به وب سایت، عنوان مطلب نوشته شده، آدرس وب سایت.

 

  1. پایان نامه‌: نام خانوادگی، نام، سالی که پایان نامه دفاع شده، عنوان پایان نامه‌، نام دانشگاه، محل دانشگاه.

 

 

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *