تولید چاپی کتاب

تولید چاپی
از ورود متن و طرح جلد به چاپخانه شروع میشود و تا مرحله پخش یا توزیع را دربر می گیرد. در این مرحله، کلیه موارد مربوط به چاپ و صحافی انجام می گیرد و کتاب آماده تحویل به بازار می شود، که عبارت اند از:
– برآورد هزینه تولید چاپی کتاب؛ – انتخاب چاپخانه و شیوه چاپی مناسب؛ – تنظیم جدول زمانی تولید؛ – تهیه کاغذ مناسب، مقوای جلد و مواد لازم دیگر برای کتاب؛ – عقد قراردادهای لازم و نظارت فنی بر چاپ؛
– ایجاد هماهنگی با بخش های دیگر مؤسسه نشر برای اعمال نظارتهای فنی لازم؛
– بررسی نمونه نهایی و حصول اطمینان از آماده بودن کتاب برای تکثیر (معمولا با همکاری بخش تولید فرهنگی)؛
– عکاسی، روتوش و بررسی فیلم ها برای چاپ به شیوه افست؛ – فرم بندی، مونتاژ؛ – تهیه و کنترل نمونه اوزالیدی؛ – آخرین بررسی و در صورت لزوم اعمال آخرین اصلاحات در نمونه اوزالیدی؛ – تبدیل فیلم به زینک و در شیوه های چاپ بدون فیلم، بررسی نمونه چاپی؛ – چاپ و تکثیر؛ – تنظیم نمونه های چاپی و صحافی(«تا» و «ترتیب»؛ – چاپ روکش جلد؛ – فرستادن نمونه هایی از کتاب پیش از پخش برای مسئولان کتاب؛
– و به طور کلی، کنترل کیفیت، که یکی از مهم ترین وظایف مدیر تولید چاپی (ناظر چاپ) است.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *