عرضه کتاب در کشور با مشکل مواجه است- مشاوره رایگان چاپ کتاب ۰۹۱۲۰۶۱۷۲۸۳

عرضه کتاب در کشور با مشکل مواجه است

محمد سلگی
شناسهٔ خبر: ۴۰۸۳۳۴۹ – 
کرج – معاون فرهنگی وزارت ارشاد با اشاره به اینکه عرضه کتاب در کشور با مشکل مواجه است، گفت: هفت میلیون بازدید از نمایشگاه‌های استانی کتاب به ثبت رسیده است.

گزارش خبرنگار مهر، محمد سلگی در افتتاحیه هشتمین نمایشگاه کتاب استان البرز که عصر یکشنبه برگزار شد، بابیان اینکه سیاست‌های جدی در خصوص عرضه کتاب در کشور وجود دارد، اظهار کرد: کشور جمهوری اسلامی ایران درزمینهٔ تولید کتاب‌بین کشورهای جهان رتبه خوبی را آن خودکرده است.

وی بابیان اینکه سال گذشته بیش از ۸۸ هزار عنوان کتاب در کشور چاپ و عرضه‌شده است، افزود: طی پنج سال گذشته میانگین چاپ اولی‌های کشور ۶۰ درصد و چاپ مجدد ۴۰ درصد بوده است.

معاون فرهنگی وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: تعداد کتاب‌های تألیفی کشور در مدت‌زمان پنج سال گذشته ۸۰ درصد گزارش‌شده از طرفی باید به این امر اشاره کرد که حدود ۷۵ درصد چاپ کتاب کشور در استان تهران انجام می‌گیرد.

سلگی بابیان اینکه تعداد ناشران البرز و کتاب‌های تولیدی در این منطقه به نسبت جمعیت؛ شرایط و آمار مطلوبی را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: استان‌های قم، مشهد، اصفهان، تبریز  رشت درزمینهٔ صدور مجوز اختیاردارند.

عرضه کتاب در کشور با مشکل مواجه است

وی با تأکید بر اینکه درصدد هستیم این اختیار به استان البرز نیز  تفویض شود، ادامه داد: با رشد ۱۵ درصدی تولید در کشور مواجهیم؛ متأسفانه درزمینهٔ عرضه با مشکلاتی مواجه هستیم که این امر سبب کاهش تیراژ کتاب شده اما بدون شک برپایی فروشگاه و نمایشگاه‌های کتاب موجب برون‌رفت از این مشکلات می‌شود.

معاون فرهنگی وزارت ارشاد در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به مقوله مهم کتاب و کتاب‌خوانی، گفت: ارائه بن‌های تخفیف کتاب در این دسته از نمایشگاه‌ها سبب حضور پرشور مردم خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه حمایت‌های مختلفی از فروشگاه‌های کتاب نظیر ارائه تسهیلات توسط وزارت ارشاد اتخاذشده است، ادامه داد: تاکنون ۸۰ پرونده در این خصوص از استان‌های مختلف موردبررسی قرارگرفته است.

ثبت ۷ میلیون بازدید از نمایشگاه‌های استانی کتاب

سلگی بابیان اینکه استان البرز در بحث کتاب به توجه ویژه‌ای نیاز دارد، یادآور شد: این مهم بایستی در خصوص شهرک‌های حاشیه‌ای و اقماری بیش از گذشته موردتوجه قرار گیرد.

وی افزود: حدود ۲۹ نمایشگاه کتاب طی سال گذشته در کشور برگزارشده است که امیدواریم این نمایشگاه‌ها در تمامی استان‌ها تشکیل و برپا شود؛ به‌موجب این امر ارائه یارانه در دستور کار وزارت ارشاد قرارگرفته است.

معاون فرهنگی وزارت ارشاد با اشاره به اینکه هفت میلیون بازدید از نمایشگاه‌های استانی طی سال گذشته به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: در حاشیه برپایی نمایشگاه‌های استانی ۴۸۳ برنامه جنبی نیز اجراشده است.

, , , ,

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *