رشد ۱۵۰ برابری چاپ کتاب در سال ۹۷ نسبت

حداد عادل مطرح کرد؛

رشد 150 برابری چاپ کتاب در سال 97 نسبت به قبل از انقلاب/لزوم برگزاری همایشی برای نقد کتب درسیرئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت:تعداد کتاب ها قبل از انقلاب  حدود ۶۰۰ عنوان بود اما امسال ۹۹ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه است که  نشان از رشد  ۱۵۰ برابری دارد.

به گزارش حوزه ادبیاتگروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران بابیان اینکه با ۵ـ۴ موسسه  که محصولات آنها در قالب کتاب است در ارتباط هستم اظهار کرد: براساس آمارهای ما ۵۰ عنوان کتاب طی سال گذشته در این موسسات چاپ و منتشر شده که یکی از آن‌ها سه جلد دانشنامه است.

حدادعادل با بیان اینکه چاپ سه جلد دانشنامه در طول یک سال ، رکورد محسوب می‌شود، ادامه داد: ما تصمیم داریم روز یکشنبه(۱۶ اردیبهشت) در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران این کتاب را رونمایی کنیم.

وی ادامه داد: به عقیده من صنعت نشر در معرض خطر است. اینکه یک ناشر یک سال در حوزه کتاب سرمایه‌گذاری کند و بعد این کتاب در فضای مجازی بارگذاری شود، بسیار ناراحت کننده است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: برخی از ناشران می‌گویند آمار فروش کتاب های آنها از جمله کتاب های درسی بسیار کاهش یافته و این موضوع نگران‌کننده است.

حدادعادل با بیان اینکه حتی یک سال پیش نیامده که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت نکنم، اظهار داشت: حتی پیش از انقلاب هم به دلیل علاقه شخصی خود به نمایشگاه کتاب می‌رفتم.

وی با بیان اینکه حدود سال ۵۹ نمایشگاه کتاب تهران در زیرزمین حسینیه ارشاد برگزار شد، ادامه داد:اکنون در قیاس با آن زمان پیشرفت زیادی کرده ایم.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی خاطرنشان کرد: در سال‌های ۱۳۵۳ و ۱۳۵۴ کتاب‌هایی که در هر سال در ایران چاپ شد، حدود ۶۰۰ عنوان بود اما امسال با ۹۹ هزار عنوان کتاب، این آمار ۱۵۰ برابر شده است.

وی در پاسخ به پیشنهاد رئیس سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مبنی بر برگزاری همایشی برای نقد کتاب‌های درسی گفت: با این طرح موافق هستم اما بهتر است نقدکنندگان در این همایش معلم باشند.

حداد عادل تاکید کرد:از دیدگاه من آموزش و پرورش باید در پایان هر سال تحصیلی نسبت به درخواست نقد تالیفات درسی از سوی معلمان اقدام کند تا این کتاب‌ها اصلاح شوند.

انتهای پیام/

وجود ۹۹ هزار عنوان کتاب در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *