چاپ کتاب در جهاد دانشگاهی

 
 
عادل تقوی، رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در آیین رونمایی از پنج عنوان کتاب جدید جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیر‌کبیر ضمن شرح عملکرد سازمان گفت: سازمان انتشارات در سال گذشته ۵۱۷ عنوان و در مجموع جهاد از ابتدای فعالیت خود ۶ هزار عنوان کتاب منتشر کرده است.
 
 

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) آیین رونمایی از پنج عنوان کتاب جدید جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر دوشنبه (۱۶ مردادماه) همزمان با سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی با حضور دکتر عادل تقوی، رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی و دکتر مهدی ورسه‌ای، رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیر‌کبیر  و در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد.  
 
فعالیت ۳۰ شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی در سراسر کشور
تقوی ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: همزمان با تاسیس جهاد دانشگاهی واحد انتشارات در قالب اداره و دفتر سال ۱۳۵۹ فعالیت خود را با هدف رفع خلاء‌ها در عرصه نشر دانشگاهی آغاز کرد. موضوع انتشارات از جمله محوری‌ترین مباحث در آغاز به کار جهاد دانشگاهی به‌حساب می‌آید. انتشارات با ۳۰ شعبه در سراسر کشور فعالیت می‌کند.  
 
وی با اشاره به عملکرد واحد صنعتی امیرکبیر در عرصه نشر کتاب‌های تخصصی ادامه داد: جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر به‌صورت تخصصی در حوزه نشر کتاب‌های فنی و مهندسی فعالیت می‌کند و از نظر کیفیت، سرعت و دقت  در ردیف برترین واحدهای جهاد و نشر دانشگاهی است.    
 
توجه جهاد دانشگاهی به ترویح فرهنگ کتابخوانی 
رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در تشریح فعالیت‌های سازمان گفت: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی فعالیت سازمانی خود را از سال ۱۳۷۹ باهدف انسجام و یکپارچه‌ کردن فعالیت نشر دانشگاهی آغاز کرد. سازمان در حوزه تولید، انتشار، توزیع و تک‌فروشی فعالیت می‌کند. سازمان انتشارات علاوه بر این به فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی مانند جشنواره کتاب سال دانشجویی، جشنواره پایان‌نامه دانشجویی و همچنین دفاع سه‌دقیقه‌ای از پایان‌نامه را نیز توجه دارد. 
 
تقوی افزود: هدف از برگزاری جشنواره کتاب سال دانشجویی، تشویق و ترغیب دانشجویان نوقلم همچنین ناشران برای انتشار کتاب‌های آن‌هاست. جشنواره پایان‌نامه سال دانشجویی نیز در حوزه‌های تخصصی در مقاطع مختلف برگزار می‌شود. وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم تحقیقات و فناوری و فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری این جشنواره‌ها با جهاددانشگاهی مشارکت دارند. دومین دوره مسابقه دفاع سه‌دقیقه‌ای از پایان‌نامه، سالجای با مشارکت بیش از ۱۰ واحد استانی برگزار می‌شود. صاحبان صنایع برای شناسایی بهترین ایده‌ها در این جشنواره حضور دارند.

انتشار ۵۱۷ عنوان کتاب در سال ۹۵
رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی افزود: از سال ۵۹ همزمان با آغاز فعالیت  جهاد دانشگاهی تا سال گذشته ۶ هزار عنوان کتاب در این نهاد منتشر شده است. سازمان در سال ۹۵، ۵۱۷ عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف منتشر کرده است.

لزوم توجه استادان به تازه‌های نشر 
ورسه‌ای در ادامه این آئین با تاکید بر لزوم توجه استادان دانشگاه به معرفی آثار جدید اظهار کرد: علم باید به نگارش برسد و برای نسل‌های آینده حفظ شود. جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر با توجه به اعتماد مولفان تلاش دارد تا براساس استانداردها و قوانین سازمان انتشارات و با تاکید بر حفظ امانت و توجه به حق کپی‌رایت کتاب‌ها را با بهترین کیفیت منتشر کند. واحد جهاد دانشگاهی صنعتی امیرکبیر سال گذشته ۶۰ عنوان کتاب شامل چاپ نخست و تجدید چاپ منتشر کرده است.

در پایان این آئین مولفان و مترجمان کتاب‌های جدید جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیر‌‌کبیر کتاب خود را معرفی کردند.

در این آیین از کتاب‌های «مبانی خوردگی فلزات و آلیاژها» نوشته مشترک میلاد جور شعبانی، مهدیه راضی اسرمی، زهرا شریعتی‌نیا، اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، «مهندسی شیروانی‌های سنگی» با ترجمه دکتر مهدی امینی، عضو هیات علمی دانشکده فنی دانشگاه تهران، «برکه‌های تثبیت فاضلاب» با ترجمه مشترک محمد مشکینی، عبدالله‌ سمیعی بیرق، مینا رضایی، از اعضای هیات علمی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر،‌ «مهارهای مکانیکی خاک از طراحی تا اجرا» نوشته مشترک محمد عماد محمودی مهریزی و متین جلالی مقدم همچنین کتاب «دانش مالی برای مهندسان» با ترجمه جمعی دکتر افشین فیروزی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران،مهدی سلطانی و نریمان ضیایی رونمایی شد. 

, ,

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *