در مصایب “کتاب‌ْ ترسی “‼️

#یادداشت
علی ملک پور( عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی تهران)

♦️در مصایب “کتاب‌ْ ترسی “‼️

جمله ای در یکی از کانال های تلگرامی خواندم، جالب بود، با الهام از آن, نکته هایی را در قالب عبارت های زیر یادآور شدم.

(جمله اقتباسی):
“کتاب گران شد صف نکشیدیم …..
شاید این تنها دلیل صف کشیدن های همیشگی ماست،
…همین !!!”

?وقتی کتاب نمی خوانیم باید به نفع ملت هایی که بیشتر از ما کتاب می خوانند، بیگاری کنیم ، کالاهایشان را بخریم و رهبرانمان پیش پای رهبرانشان از جا برخیزند.

?وقتی کتاب نمی خوانیم مجبوریم بدنبال اخذ روادید کشورهایی که مردمانشان خیلی بیشتر از ما کتاب می خوانند، دایم در حاشیه سفارتخانه ها پرسه بزنیم …تا شاید یک برگ ویزا به سوی ما پرت کنند و ما خوشحال شویم که توانستیم برویم ” اونوَر آب”! و یا کسانی از ما در حسرت کسب اقامت با قایق های سرگردان دل به دریا بزنند و غرق شوند….به همین سادگی!!

? ما کتاب نمی خوانیم، لذا برای خوشبختی بیشتر انقلاب می کنیم! ، بعد برای جلوگیری از بدبختی بیشتر باز اشتباه می کنیم، بعد از آن هم دوباره ….کتاب نمی خوانیم تا دیگران -از خودی و بیگانه- از اشتباه ما اشتهای خود را سیر کنند.

✒️وقتی کتاب نمی خوانیم فروع ِ فروع دین را به جای اصول و ارکان به خوردمان می دهند، بی آنکه بدانیم جای صدر و ذیل و جای متن و حاشیه عوض شده، این کار را کسانی انجام می دهند که از مردم ما بیشتر کتاب می خوانند!

? چون کتاب نمی خوانیم کسانی از ما زوال فرهنگ و مذهب خودی را آرزو می کنند، بی آنکه به درستی بدانند مذهب چیست، و چه چیزی مذهب نیست! این ذلت و زوال را نیز کسانی دنبال می کنند که از دشمنان خود کمتر کتاب می خوانند.

?وقتی کتاب نمی خوانیم منتظریم تا دیگران – دوست یا دشمن- برای ما کاری کنند و راهی بگشایند، غافل از اینکه راه و کار و یار و امید ِ یگانه، همین کتابی ست که اینجا بر زمین افتاده است ، تنها و بیگانه!!

?لطفا بیش از دوستان خود و بیشتر از دشمنان خود کتاب بخوانید، کتاب از جنس کاغذی و مجازی و صوتی و ….ایستاده و نشسته و خوابیده و خمیده، در هر مقال و هر مجال.
بخشی از معایب سرزمین خود هستیم و نیمی از مصایب فرزندان خود …که در راه اند…؛ اگر کتاب نخوانیم ، بی درنگ…!!

, , , , , ,

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *