بین المللی کردن آموزش وپژوهش جهاددانشگاهی/چاپ۴۰ عنوان کتاب

شناسهٔ خبر: ۴۰۴۸۷۵۶ –
سنندج- سرپرست جهاددانشگاهی کردستان از بین المللی کردن آموزش و پژوهش جهاد دانشگاهی استان خبرداد وگفت: رایزنی های لازم در ارتباط با ایجاد شعبه جهادانشگاهی در اقلیم کردستان عراق انجام شده است.

به گزارش خبرنگارمهر، چیا سهراب نژاد امروز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران رسانه های گروهی استان که درآستانه فرارسیدن ۱۶ مرداد ۳۷ مین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی تشکیل شد، گفت: جهاد دانشگاهی نهادی عمومی و غیردولتی است که در راستای انقلاب فرهنگی به فرمان امام خمینی(ره) تاسیس شد.

وی مهمترین حوزه های فعالیت جهاددانشگاهی را آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، تجاری سازی و اشتغال خواند و عنوان کرد: فعالیت های این نهاد در قالب پژوهشگاه، پارک علم و فناوری، مرکز رشد، مجتمع های تحقیقاتی، مرکز آموزش علمی کاربردی وآموزش تخصصی و مهارتی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه جهادانشگاهی سال ۸۵ فعالیت خود را در کردستان آغاز کرد، بیان کرد: آموزش در این نهاد در دو حوزه کوتاه مدت و بلند مدت ارائه می شود.

سرپرست جهاددانشگاهی کردستان با بیان اینکه آموزش های بلند مدت  در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ارائه می شود، افزود: این مرکز در دو مقطع کاردانی در هفت رشته و مقطع کارشناسی در شش رشته هر سال دانشجو می پذیرد.

سهراب نژاد اضافه کرد: برای اولین بار در مهرماه امسال در رشته خبرنگاری در این مرکز دانشجو در مقطع کاردانی پذیرش می شود.

وی عنوان کرد: جهاد دانشگاهی استان در ۱۰۰ عنوان آموزشی در تمامی شهرستان های استان بجز سروآباد و دهگلان در مراکز آموزش های تخصصی و مهارتی  اقدام به ارائه آموزش های کوتاه مدت می کند.

وی اظهارداشت: سال گذشته ۲۱ هزار نفر در مراکز آموزشی جهاددانشگاهی استان آموزش های لازم را کسب کردند که از این تعداد ۹ هزار نفر را فراگیران ادارات و ۱۲ هزار نفر را هم فراگیران آزاد تشکیل دادند.

سرپرست جهاددانشگاهی کردستان پژوهش را یکی از رسالت های جهاد دانشگاهی  خواند و بیان کرد: یکی  از زیرمجموعه های پژوهشگاه رویان، بانک خون بندناف است که تاکنون ۸۰ هزار نمونه در این بانک ذخیره سازی شده است.

سهراب نژاد ادامه داد: سال ۸۸ فعالیت بانک خون بند ناف در کردستان آغاز شد و از این سال تاکنون ۷۹۰ نمونه در استان ذخیره سازی شده که ۱۹۰ نمونه آن مربوط به سال گذشته است.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون هم ۵۰ نمونه خون در بانک خون بندناف رویان استان ذخیره سازی شده است و باید تا پایان سال سعی کنیم آن را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه فعالیت انتشارات جهاددانشگاهی در این استان از سال ۹۰ آغاز شده است، گفت:  تاکنون بیش از ۴۰ عنوان کتاب تالیفی و ترجمه‌ای توسط انتشارات جهاد به چاپ رسیده است.

سرپرست جهاددانشگاهی کردستان یادآورشد: صندوق حمایت از مولفان را در جهاد دانشگاهی به منظور حمایت از این افراد در چاپ آثارشان راه اندازی کردیم و ۸۰ درصد قیمت کتاب تسهیلات در اختیار آنها قرار می دهیم.

سهراب نژاد یکی از برنامه های آینده جهادانشگاهی استان را بین المللی کردن آموزش و پژوهش جهاددانشگاهی خواند و گفت: رایزنی های لازم در کشور و استان برای راه اندازی شعبه جهاد دانشگاهی در اقلیم کردستان عراق انجام داده ایم.

وی عنوان کرد: شعبه جهاد دانشگاهی در زمینه آموزش و پرورش قرار شده در اقلیم کردستان عراق ایجاد شود.

,

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *